Prima pagina

Forum Fotomozaic / Despre hartia multicontrast - Alex Radu

Forum Fotomozaic

You are not logged in.

#1 17-03-2007 17:29:04

docman2
nebunu furios
Registered: 06-12-2006
Posts: 1037
Website

Despre hartia multicontrast - Alex Radu

Feedback pls.

Offline

 

#2 17-03-2007 17:30:16

docman2
nebunu furios
Registered: 06-12-2006
Posts: 1037
Website

Re: Despre hartia multicontrast - Alex Radu

am scapat si de filtru uv. FIU! hmm

Offline

 

#3 18-03-2007 08:58:42

hopsieu
mofturos in fotografie
From: Bucuresti
Registered: 08-01-2007
Posts: 60
Website

Re: Despre hartia multicontrast - Alex Radu

Materialul interesant se refera la obtinerea unor mariri cat mai bune ale cliseelor de pe film.

As face cateva precizari :
Suportul.
Materialele cu contrast variabil sunt concepute pentru a lucra mai simplu.
De regula este vorba despre hartie plastificata care nu se uda ; consuma putin din baile speciale.
Se pot folosi orice revelatori pozitivi alb-negru, dar se pierd comoditati.
In bai Ilford, expunerea cu filtre Ilford Multigrade are 2 factori : 1, de la 00 la 3,5 si 2 peste asta.
Cu filtrele dense 4 si 5, expunerea e in principiu dubla. Cu alti revelatori, nu mai functioneaza.
Hartia plastificata se spala repede si se usuca perfect in aer cald, daca a fost complect scursa de lichid.
La expozitii, este recomandabila hartia pe suport baritat, mult mai rezistenta in timp, cu tonuri de negru mai frumoase.
Ilford Gallery este mai greu de folosit, va trebui uscata pe presa. Si este mult mai scumpa.

Gradul de contrast.
Contrastul negativului este rezultanta contrastului luminii din momentul fotografierii,
a transferului de contrast al obiectivului, tipului de film, expunerii si developarii lui.
Luminile cele mai dure sunt imagini in contra-lumina, de exemplu pe ud, si cliseele facute in noaptea adanca.
Iar cele mai moi sunt date de subiecte cu gama redusa de contraste, in lumini intens reflectate.
Filmul are 36 de imagini (sau 12) si e greu sa obtii cele mai bune rezultate pe toate cliseele deodata.

Copia pe hartie este stearsa daca nu are alb si negru.
Si este prea dura daca nu are nici-un ton intermediar.
Exista un tabel cu intervalul de contraste al negativului, ce conduce direct la gradatia de contrast cu care trebuie inceput lucrul.
Un aditiv ieftin, pentru a lucra in laborator cu un exponometru bun, permite masurarea directa,
a zonei cele mai transparente, care ar trebui sa duca la negru si a celei mai dense, pentru alb.
Aceste probe au rost doar la fotografii bune pentru expozitie.
La pozele curente ar fi o pierdere de timp inutila.

Expuneri multiple.
Uneori, in acelasi cadru sunt diferente mari de tipuri de lumini.
In acest caz, expuneri partiale mascate, cu filtre diferite, duc la rezultate graitoare.
Dar sunt mult mai greu de facut. In nici-un caz nu le-as recomanda incepatorilor.
Nu intamplator, existau meserii diferite, fotograf si tireur.
La Magnum erau specialisti renumiti. Si Ilford avea, in Anglia, super specialisti.

Last edited by hopsieu (18-03-2007 09:54:37)

Offline

 

#4 18-03-2007 22:09:27

radu
chenonist digitalist antizumist
From: Cluj
Registered: 11-12-2006
Posts: 216
Website

Re: Despre hartia multicontrast - Alex Radu

Mersi, asteptam de mult completarea asta. La prima tura de marit incerc sa pun in practica.

Offline

 

Board footer

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson