Prima pagina

Forum Fotomozaic / A doua tema: senzatii si emotii

Forum Fotomozaic

You are not logged in.

#26 30-07-2007 19:59:48

apachioara
nicicum
From: Cluj Napoca
Registered: 08-12-2006
Posts: 93
Website

Re: A doua tema: senzatii si emotii

>>> MOZAIC <<<

... si locurile au suflet , nu?

(univers interior)
http://farm2.static.flickr.com/1359/698908425_706661805a.jpg

regrete?

http://farm2.static.flickr.com/1361/758019026_224c6b33ac.jpg


... e vremea sa aflam noutati... viata e totusi frumoasa

(news)

http://farm2.static.flickr.com/1010/829793490_f807e4f6a7.jpg


... cateodata totul pare ireal, un vis...



(reverie)
http://farm2.static.flickr.com/1309/952863227_71a2432798_o.jpg


...te simti pierdut... stingher...

(lost)
http://farm2.static.flickr.com/1253/952863279_9aceda4dfe_o.jpg


... zaresti ca printr-o minune pe cineva care-ti va arata drumul

(asteptare)
http://farm2.static.flickr.com/1388/952863399_67890a1274_o.jpg


uite-o, cazuta pe ganduri...

(ganduri)

http://farm2.static.flickr.com/1402/953730626_e86802d1d6_o.jpg

dupa o zi nebuna... asta- singura scapare

http://farm2.static.flickr.com/1257/664204352_b2970175b7.jpg

luna, noapte.. singuratate, bine ati venit!

http://farm2.static.flickr.com/1080/952863195_2fc072af85_o.jpg

Offline

 

#27 31-07-2007 01:54:40

docman2
nebunu furios
Registered: 06-12-2006
Posts: 1036
Website

Re: A doua tema: senzatii si emotii

acum am ajuns si eu pe acasa smile

Oameni buni, imi fac mea culpa cu un articol ca am sarit termenul limita. Sper sa ma iertati dupa ce-l cititi.

----

Legat de concurs, va spun sincer, m-ati dat pe spate. O sa-mi fie greu de tot sa imi motivez departajarea.

Offline

 

#28 06-08-2007 03:26:59

docman2
nebunu furios
Registered: 06-12-2006
Posts: 1036
Website

Re: A doua tema: senzatii si emotii

Va spun sincer. Mi-am luat doua zile libere din fata calculatorului ca sa pot sa incerc sa devin pe cat posibil obiectiv.

Am fost surprins placut de raspunsurile la tema.

Pentru ca mi-e clar ca nu scap, sa incepem:

Codrin
Nu prea. Ai incercat o combinatie de reportaj cu imagini de vacanta. Juriul nu se lasa mituit cu asa ceva.
Mi-a placut imaginea cu degetele in nisip dar restul nu prea le-as incadra la tema.
Stiu ca ai incercat sa transmiti senzatia insa n-a prea mers.
Motivele?
O combinatie de clar cu neclar nu tocmai potrivita. Te-ai jucat cu Lensbaby-ul, apoi ai pus imagini cu claritate mare. Apoi ai scazut si ai crescut tonul si paleta de culori. Ai schimbat dramatic si tipul de lumina, de la lumina de zi la lumina artificiala.
Nu prea merge. E greu sa combini atatea elemente si sa iasa un mesaj destul de unitar. Va trebui sa te restrangi un pic din mesaj, sa incepi deja sa extragi esentialul din mesajul pe care vrei sa-l prezinti. Incearca sa-ti dai un pic peste degete si ai sa vezi la ce ma refer.

Antiq
Well, o surpriza placuta. Prima dintre ele. Prima imagine mi-a placut extrem de mult. Extrem! E exact senzatia unei seri reci, cu o cafea calda (desi nu beau), usor obosit si usor melancolic.
Foarte fain.
Din pacate insa ai sarit rapid in cotidian. Imaginile nu sunt rele (mi-a placut foarte mult cea cu manechinele), povestea are cursivitate, insa ma tine destul de mult atent vizual. Atentia in general si faptul ca ma faci sa fiu atent la detalii iti blocheaza o parte din mesaj. Da-i ochiului mai putin, o bucatica de cadru, ceva sa inteleaga despre ce e vorba si lasa-l sa-si imagineze restul. Campul ingust de profunzime si o simplitate in compozitie (revino la prima imagine) te=ar ajuta foarte mult.
Uita-te la imaginea cu ceasca (ma tentezi a doua oara cu o "cafia" cum se zice) si ai sa intelegi la ce ma refer.
Alterneaz-o rapid cu cea de dupa sa vezi cum trezesti brusc omul.
Apoi iar imaginea de dupa, cu mesele cu camp de profunzime ma mic si ai sa vezi la ce ma refer.
Evident, ultima imagine, foarte faina. Iar alternanta.


Degetica
Mai tii minte ce ti-am spus prima oara la o imagine? Imaginile nu poti sa le agati sentimentul tau de el si sa-l transmiti. Nu merge. N-avem aceeasi traiectorie in viata, n-avem multe elemente comune intre noi ca privitori de imagini.
Trebuie sa traduci. Intr-un limbaj destul de universal valabil ca sa poti transmite un mesaj.
Mai concret: uita-te la a doua imagine si compar-o cu antepenultima (cea cu sandalele). Sau ia ultimele doua si compara-le cu cea cu pescarul.
Ia imaginea in sine si incearca sa obtii o traducere de la cineva pe care abia il cunosti. O sa vezi ca e destul de nedumerit.
Botosei avem insa toti, iar nisipul stim cu totii cum se simte. Sau mai ales senzatia nisipului cand tocmai lasi in urma sandalele si mergi in picioarele goale.
Uita-te la penultima si ai sa vezi insa ca senzatia n-o cunoaste multa lume. Pentru ca senzatia, sentimentul respectiv difera foarte mult, la unii fiind un simplu coridor. Sau o imagine de un anumit fel.
Astept cu nerabdare sa incerci sa te detasezi putin cand fotografiezi. Trebuie.

Griet
Pai cum sa spun. Deci ca sa zic asa carevasazica m-ai dat gata.
Contrast de culoare, contrast de forme, contrast de tonuri. Reflexii, discutie directa, discutie indirecta.
Ce mai.
Singura remarca negativa este sa nu mai combini asa o alternanta intr-o singura serie. Si sa incerci sa ai o cursivitate perfecta.
Eu vad ce ai pus tu in 4 serii: prima, i-as spune verde de vara.
Excelente imaginile, prima cu balonul si primele doua le-as pune un excelent alaturi.
Apoi vine seria cu reflexiile in geam si in oglinda. Daca m-ai intreba personal, ideea as continua=o, e pacat s-o lasi doar la nivel de concept, ar merita dezvoltata mult mai fain. Personal o prefer pe cea cu oglinda, e mult mai puternica impresia.
Apoi vine cea cu umbrele proiectate pe bloc. E cam singura cu o continuitate mai neclara, tinand cont de restul de imagini. Eu as pune-o la alta serie. Eventual cu o naratiune vizuala mai pregnanta. Celelalte imagini sunt clar legate de o naratiune statica. La cea cu umbrele as pune ceva mai dinamic cred.
Apoi vine seria complet surpriza. Excelenta + daca se poate zice. Ai redus la minim atat compozitia cat si lumina. Senzatia e mai mult decat evidenta, pentru mine cel putin. Simplitatea ca mijloc de exprimare mi-a placut foarte mult. Efectiv fain. Bat campii daca zic mai mult.

Danad
per total o serie excelenta. Apa mi-a placut foarte mult, ai folosit un simbol comun, un limbaj comun, usor de inteles. Te-ai axat pe o poveste si nu te-ai complicat.
Sper sa poti sa lucrezi mai mult la cursivitatea mesajului insa. Ai pornit pe o discutie directa, un limbaj personal, incercand un flashback care insa rupe ideea. Eu am inteles=o ca pe o poveste in doi, nu ca pe o poveste de copilarie. Bucuria se vede, insa mergea mai bine un copil si o copila (e o sugestie complet absurda), pastrai ideea de doi.
La fel si cea cu apa. Senzatia e faina, pacat ca n-ai continuat ideea de in doi. Mi-ai fi facut decizia extrem de grea cu restul de imagini din tema.
Ma bucura faptul ca ai incercat sa ai o coerenta in exprimare si asta e deja un pas foarte bun inspre o usurinta in exprimare. Sunt absolut convins ca poti aborda cu destul de multa usurinta o tema si cred ca e o chestiune de timp pana nu mai trebuiasca sa fac alegeri dificile.

Hollow
Well, domnu hollow, asta e mita.
Daca le continuai pe toate ca pe prima ziceam ca s-a suflat din sala.
Cum ti-am mai zis si pe alt forum pe la inceputuri, sper doar sa ai odata ce-ti trebuie ca studiou si aparatura, ca stiu ca n-o sa le strici aiurea.
Fi atent ca ai intrat pe un domeniu foarte pacatos, unde te joci cu senzatii. Ai foarte mare grija la mici detalii detalii ca imediat pierzi nuante: arunca un cearseaf (nu alb) pe jos sa nu se vada podeaua, fi atent cand suprapui planurile (cea cu lumanarea in clar si fata pusa exact in prelungire, fi atent) si mici detalii gen o pdra sa nu luceasca (ma refer la ultima, excelenta iluminarea cu exceptia umbrei de pe mana, mi-a placut insa ca i-ai pus lumina de contur pe dreapta).
Ai grija ca intrii intr-o zona foarte greoaie, unde ca sa scapi de detaliile care-ti tin mintea atenta va trebui sa risti mai mult (cu curaj!) un camp de profunzime mai mic, o lumina ori mai soft (cu machiaj adecvat) ori mai contrast cu un model cu trasaturi care sa se preteze.
O sa fie de munca, insa sincer daca ma uit la prima imagine, am incredere totala.

Apachioara
Recunosc ca am un stil de a observa oamenii nu intr-o singura imagine, ci in general ca evolutie. Despre tine nu stiu foarte multe asa ca am sa iau ca referinta imaginile pe care le-ai pus acum.
Mi-au placut (ganduri) si (news).
Imi place ca dai un titlu imaginilor. Asta inseamna o capacitate de reducere la esential. Insa inclin sa cred ca titlul il pui dupa ce faci imaginea si nu inainte.
Facem un deal: pune titlul imaginii inainte pe un biletel, fa imaginile pe care le ai in minte si apoi roaga pe cineva in care ai tu incredere sa combine biletelul cu imaginea. E un exercitiu care cred ca te-ar ajuta sa iti clarifici un pic din ce ai putea imbunatati.
Sa-ti dau un exemplu:
Cand spui asteptare si vorbesti despre un om la ce te gandesti? Pentru mine asteptare este un om cu fata spre mine (nu cu spatele, aia ar fi plecare sau despartire), usor trist sau nerabdator.
Sunt niste detalii la care trebuie sa lucrezi nitel:
- imaginea cu univers interior e faina ca idee. Sunt convins insa ca poti regasi cadrul respectiv pe ceva si mai sugestiv.
- fereste-te de cadrele cu crengi multe, fara frunze. Ca de altfel si de tot ce inseamna compozitie complicata. Cateodata merge, de cele mai multe ori insa vei exprima mult mai usor ceva cu o compozitie curata decat cu o multitudine de elemente in cadru. Ca sa intelegi mai bine, uita-te la ultima imagine, pune-o pe verticala si taie suficient de mult ca sa ramana doar cativa copaci. Ai sa vezi ca mesajul se pastreaza foarte bine.
Sunt curios sincer la urmatoarea tema cat apuci sa pui in practica

==============

Pai acum cred ca trebuie sa aleaga cineva o carte.
Griet, cu incredere pe pm te rog smile



Antiq si Danad (pe hollow nu-l pomenesc ca sughita) sper sincer sa o tineti asa.

Offline

 

Board footer

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson