You are not logged in.
F3 non-HP la 200E. ca sa-l citez pe vanzator:
e foarte putin lovit la colturile pentaprismei, are urme de folosire, una din perdele e vag atinsa.
oare merita?
docman stie, imi doream dinainte de d200 un nikon manual sanatos si ieftin. mecanic sau electronic, la asta nu m-am hotarat nici in momentul de fata, insa as vrea sa aleg intre FM2(n), FE2 si F3 si sa nu sara peste un anumit buget (pe care inca nu mi l-am fixat).
Last edited by cold (03-08-2007 21:42:14)
Offline
daca e cel de la raoul din timisoara, zi pas.
F3-ul e un aparat destul de solid, am vazut multe cu prisma aproape turtita si care inca mai puteau fi folosite.
Din pacate ca la orice F, depinde de la cine il iei. Daca dai peste un nesimtit, risti sa iei unul obosit rau.
F3-ul are 3 hibe notabile:
- rezistorul de ASA se crapa, facand aparatul inutilizabil fara piesa de rezerva (adica un alt body de jumulit, pt ca piese originale nu se mai gasesc absolut la nici o reprezentanta)
- perdeaua e dintr-o foita de titan (ca la pentax lx sau la f1), facand orice atingere sa ii produca incretituri. Cred ca la asta se referea vanzatorul. Efectele? undeva intre nimic vizibil in imagini pana la timpi usor decalati (cei scurti) si riscul ca in timp incretitura sa produca ruptura perdelei.
- are electronica garla. E destul de reliable, insa cand crapa (caz pe piele proprie), ajungi la electronist. Manualul de service il am, dar chiar si pentru un electronist cu ceva experienta e un pic de sf acolo.
Daca ma intrebi personal, m-as targui in functie de lovitura in prisma (daca e superficiala sau nu, daca nu e, lasa-l..) la 150. La 150 riscul sa se strice se compenseaza cu valoarea mai mica.
Fe2-ul are a treia hiba ca si f3-ul, insa daca nu a fost hartanit (crick are unul, a bagat degetele prin perdea si dupa o reparatie sumara ad-hoc l-am facut la loc) e un aparat foarte robust. Obturatorul desi mai zgomotos ca la f3 mi se pare extrem de robust.
Fm2n din pacate ca orice aparat care e facut sa ingroape 2-3 generatii de fotografi le cam costa. Chit ca-ti crapa exponometru aparatul tot tine... Daca gasesti unul in stare buna si fara sa te jupoaie, e o alegere faina. Aceeasi mentiune ca la obturatorul de fe2
Ca sumar:
daca il lasa la 150 ia-l. Daca nu il lasa vezi si tu riscul. Pune-l sa-ti faca o poza la prisma si la perdea si discutam pe concret.
Si in orice caz nu-l lua de la traficanti sau de la reporteri.
Offline
venit. aratat perfect, functionat ireprosabil. impresionant de rapida oglinda. bonus: DK-8 pe care nu stiu daca-l voi folosi. a venit, in schimb, cu bateriile goale. maine bag un refill
un singur lucru ma deranjeaza. vizorul are un eye-point minuscul si trebuie sa imi rup nasul ca sa vad tot cadrul. pe de alta parte, e imens la 0.86x si e 1:1 cu 55ul meu preferat. acum numai daca as gasi un 24 sub 150$...
Offline
Daca vrei 24mm manual focus, fa-ti un cont de paypal si incearca pe ebay.
In fiecare zi trec 2-3 obiective Nikkor de 24 , preturi in jur de 100 si ceva de USD
Last edited by anarhistu (17-08-2007 08:36:18)
Offline
daca te mai vaiti de eyepoint, gandeste-te ca se poate mult mai rau.
sunt aparate la care esti obligat sa te uiti dupa coltz
cred ca te-ai obisnuit tu prost cu vizuinele alea de vizoare de mkx-uri.
Lasa, nu-mi fac griji, pui subiectul pe centru si iese perfect
Offline
docman2 wrote:
sunt aparate la care esti obligat sa te uiti dupa coltz
doc, asta a fost cu subīnţeles? :-"
Offline
Uitatul dupa colt se intamla de obicei tocmai atunci cand ai eyepint prea mic, respectiv la camerele care au marire mare la vizor, dar au doar o pentaprisma normala sau chiar mica, ne-supradimensionata asa cum ar fi cazul pt. asa ceva.
In general situatia de mai sus este mai sezizabila atunci cand montezi o lupa de vizor pe o camera cu pentaprisma subdimensionata.
Offline